Sverigeresenärer besöker Bengtsfors

2021-09-03

Lördag 25 september får vi besök av ett ungdomsteam från Equmeniakyrkans Apg29 Pionjär och det kommer att bli ett möte i kyrkan kl. 19.

Apg29 Pionjär genomför under hösten "Sverigeresan" där ett team på fyra-fem personer reser runt i Sverige, från Helsingborg i söder till Haparanda i norr. Resan har en evangelistisk prägel och deras bön handlar om genuina möten där Gud får verka. "Sverigeresan" planeras och genomförs i nära samarbete med Equmeniakyrkans regioner och utgår från de behov och möjligheter som de olika regionerna sett och ser. De yttre formerna för detta kan variera med allt från "pannkakskyrka" till scoutsamlingar och vanliga söndagsgudstjänster.

Mitt i allt detta är teamets uppgift och längtan att möta människor, se och lyssna till dem med Guds kärlek samt att vara beredda att ge sina liv och sin tro i varje möte.