Våra verksamheter

Gudstjänster

Vi firar oftast gudstjänst på söndagar klockan 11.00.

För mer information, se vår kalender.

Varmt välkommen!

Scout

På onsdagar mellan 18.00 och 20.00 träffas Equmenias Scouter i kyrkan.

På scouterna lär man sig massor om djur och natur, åker på läger, grillar korv, har kul och pratar om Jesus.

Ledare är Gunilla Rask Blom. Hjälpledare är Noah Fermondo.

Söndagsskola

I Ärtemarks missionskyrka är det söndagsskola jämn vecka kl 9.45-10.30. För barn från 3 år.

Vi sjunger, lyssnar på berättelser ur Bibeln, leker och pysslar. Carin, Lisa, Linn och Ella hälsar att fler barn får plats!

Stavgång & Biljard

Tisdagar och torsdagar kl. 7.00 startar några morgonpigga herrar dagen med att spela biljard och fika tillsammans.

På måndagar är det damernas tur med start kl. 9.00 och kl. 9.30 ger sig en annan grupp damer ut på stavgång (med eller utan stavar). Efter en timmes promenad kan de återvända till dukat bord för fika, som biljarddamerna ordnat.

Välkommen med!

Kontaktpersoner:
Herrar: Kurt Samuelsson 072 556 62 42
Damer: Ingrid Dåverhög 070 511 98 95

Bön

På söndagar 20.00-21.00 samlas vi i Missionskyrkan för bön.

Lördagsöppet

En lördag i månaden kan man komma till oss för att prata och fika. Kyrksalen är öppen för andakt.