Döden kan inte hålla dig

2020-04-26

Döden är något vi sällan talar om, vi vill leva och tanken på döden blir för många skrämmande. Men är döden slutet på allt? Döden har makten över oss men Jesus har makten över döden.

I Johannes 11:25-26 kan vi läsa: Jesus svarade till henne: »Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig, han skall leva, om han än dör; och var och en som lever och tror på mig, han skall aldrig någonsin dö. Tror du detta?»

Jesus tar bort dödens udd och om vi vill följa honom behöver vi inte vara rädda. Kristus uppstod först och vi gör det efter honom. Döden kan inte hålla dig!

Pastor Åge fortsätter med serien ”Var inte rädd” och i den här gudstjänsten talar han om fruktan för döden. Bandet Framtid med Kevin Larsson, Emanuel Zadeh och Emil Abrahamsson svarar för sången och musiken.

Bengtsfors Missionskyrkas verksamhet finansieras med frivilliga gåvor. Vill du vara med och bidra?

Swisha: 123 502 12 17

BG: 106-8691