Kristus är uppstånden

2020-04-12

Gudstjänst 12 april 2020, Påskdagen.

De gick ut till graven där Jesus var lagt och graven var tom. Inte hade de väntat att finna det så fast Jesus hade berättat det för dem innan det här hände. Jesus är inte här, döden har inte grepp om honom längre. Jesus är uppstånden! Lärjungarna blev förvånade och fylldes av glädje.

Det här är dagen som lärjungarna skulle få vända sorg till glädje. Jesus vann en fullkomlig seger och öppnar dörren in i himlen för alla som tror och tar emot Jesus Kristus i sitt hjärta. För var och en som tror på honom ska inte gå under utan ha evigt liv

På samma viset lever Jesus än i dag för dig och mig och alla människor. Han ger oss hopp och liv på nytt den här dagen om du vill ta emot och tro. Det här är dagen för en ny början för lärjungarna och för alla människor i hela världen. En ny början för dig och mig.

I nästan två tusen år har kristna över hela världen hälsat varandra med denna härliga hälsningen den här dagen: Kristus är uppstånden! Ja, han är sannerligen uppstånden!

I dagens gudstjänst sjunger och spelar Maria Ernebro och pastor Åge predikar och leder genom gudstjänsten.

Bengtsfors Missionskyrkas verksamhet finansieras med frivilliga gåvor. Vill du vara med och bidra?

Swisha: 123 502 12 17

BG: 106-8691