Påskmåltiden

2020-04-09

Gudstjänst 9 april 2020, Skärtorsdag.

Skärtorsdagens budskap glider in i natt till långfredagen. Nu går det slag i slag , timme för timme. Det exploderar av känslor och lärjungarna vet inte riktigt vad som sker. Du har kanske varit med om att det händer så mycket i ditt liv att du inte hinner med alla intryck förrän efteråt, när du kan sitta ned och bearbeta det du har varit med om. Så tror jag det är för lärjungarna nu.

Men huvudpersonen i de här händelserna är Jesus, Guds son, som vet vad som kommer att ske. Han vet vad han måste genom de närmaste timmarna och dagarna. Han är och blir konungarnas kung och han går den här vägen för dig och mig. Se din Kung kommer till dig lyder texten i dag!

Bengtsfors Missionskyrkas verksamhet finansieras med frivilliga gåvor. Vill du vara med och bidra?

Swisha: 123 502 12 17

BG: 106-8691