Gud har allt under kontroll

2020-05-10

I den här gudstjänsten fortsätter pastor Åge på temat Var inte rädd. Vi bär alla på rädsla för något som kanske kan hända. Kanske är vi så rädda ibland att det hindrar oss från att leva, istället står vi och ser på när andra lever. Den enda gången Jesus var rädd var i Getsemane, då bad han till sin Far

Luk. 22:41-44 Och han gick ett stycke ifrån dem, ungefär ett stenkast, och föll på knä och bad:  "Fader, om du vill, så tag denna kalk ifrån mig! Men ske inte min vilja utan din."  Då visade sig en ängel från himlen och gav honom kraft.  Han kom i svår ångest och bad allt ivrigare, och hans svett blev som blodsdroppar, som föll ner på jorden.

Jesus tog sin fruktan till sin fader i bön, en enkel, ärlig och förtröstansfull bön. Gud hör din bön också och det är tid för att Gud ger dig mod. Vi är rädda för att mista kontrollen, men det behöver vi inte vara för Gud har allt under kontroll.

För sången och musiken i dagens gudstjänst svarar Iréne Nygren. Du är varmt välkommen att vara med oss här från Bengtsfors Missionskyrka.

Bengtsfors Missionskyrkas verksamhet finansieras med frivilliga gåvor. Vill du vara med och bidra?

Bankgiro: 106-8691