Nattvardsgudstjänst

2020-05-03

I dagens gudstjänst skall vi tillsammans fira nattvard. När vi inte kan samlas fysiskt till gudstjänst och nattvard i vår kyrka vill vi på det här sättet binda oss tillsammans i gemenskapen genom nattvarden. Gemenskapen med Gud och med varandra fast vi sitter på olika platser. Vi tror det här blir en fin stund.

Så här gör du:

1. Ta ett lite brödstycke av något sorts bröd som du har hemma. Lägg det på ett litet fat. Är ni flera kan ni gärna dela den ena brödbiten när jag delar brödet i gudstjänsten.
  2. Ta ett så lite glas du har. Kanske en äggkopp och ta i lite druvjuice eller något annat som du har. Du får gärna använda vatten om du vill. Det viktigaste är att vi skall välsigna och dela det vi har i gudstjänsten.
  3. När du har placerat det fint framför dig och kanske tänt ett ljus så är du redo för att spela upp vår gudstjänst.

I dagens gudstjänst predikar Pastor Åge Eriksen och Erland Martinsson sjunger och spelar. Du är varmt välkommen att vara med oss här från Bengtsfors Missionskyrka.

Bengtsfors Missionskyrkas verksamhet finansieras med frivilliga gåvor. Vill du vara med och bidra?

Swisha: 123 502 12 17

BG: 106-8691

Producerad i maj 2020 av Bengtsfors Missionskyrka och Bloms Ljudteknik.