Gudstjänst 21 juni

2020-06-21

I dagens gudstjänst predikar pastor Åge om tröst i ångest utifrån Jes 66:12-14.

Så säger Herren: Jag leder lycka till henne som en flod, folkens skatter som en forsande ström. Hennes barn skall bli burna i famnen och bli gungade på knäet.  Som en mor tröstar sitt barn, så skall jag trösta er. I Jerusalem skall ni finna tröst.  När ni ser det skall era hjärtan glädjas, era kroppar få nytt liv som det friska gräset. Herrens tjänare skall lära känna hans makt, fienderna hans vrede.

Bryntehagen står för sång och musik. Annelie Amnehagen, Stefan Amnehagen, Pernilla Bogö Bryntesson, Johan Bryntesson och Alinda Bryntesson.

Bengtsfors Missionskyrkas verksamhet finansieras med frivilliga gåvor. Vill du vara med och bidra?

Producerad i juni 2020 av Bengtsfors Missionskyrka och Bloms Ljudteknik.