Gudstjänst 28 juni

2020-06-28

I dagens gudstjänst fortsätter pastor Åge att predika om rubriken Var inte rädd. Och i texten idag hörer vi att Gud vill göra någonting nytt.

"Så säger Gud, Herren, han som har skapat himlen och spänt upp den, brett ut jorden med allt vad den alstrar, han som gett liv åt människorna där, livsande åt dem som vandrar på jorden: Jag, Herren, har i min trohet kallat dig, jag tar dig vid handen och skyddar dig. Genom dig ingår jag ett förbund med mitt folk till ett ljus för de andra folken. Du skall öppna de blindas ögon och befria de fångna ur fängelset, ur fängelsehålan dem som sitter i mörkret. Jag är Herren, detta är mitt namn. Jag delar inte min ära med någon, inte min berömmelse med gudabilder. Det som förut var är förbi, nu förkunnar jag något nytt. Innan det ännu spirat kungör jag det för er."
Jesaja 42:5‭-‬9

Hanna Ljungberg sjunger och spelar och leder oss i lovsång.

Bengtsfors Missionskyrkas verksamhet finansieras med frivilliga gåvor. Vill du vara med och bidra?

Producerad i juni 2020 av Bengtsfors Missionskyrka och Bloms Ljudteknik.