Gudstjänst 2 augusti

2020-08-02

Ibland så gör vi fel. För det mesta mindre fel, men ibland lite större fel. Konsekvensen av våra fel kan bli många och allt för många gånger har det slutat med att någon blir utfrusen av gemenskapen. Hur kan vi motverka det här och vad säger bibeln om det här? Pastor Åge predikar över texten från Galaterbrevet 6:1-10

"Bröder, om någon ändå skulle ertappas med en överträdelse skall ni som är andliga människor visa honom till rätta, men gör det med ödmjukhet, och se till att du inte själv blir frestad. Bär varandras bördor, så uppfyller ni Kristi lag. Den som menar sig vara något, fast han ingenting är, bedrar sig själv.

Var och en skall pröva sina handlingar och söka skäl till stolthet enbart hos sig själv och inte hos andra. Var och en måste bära sin egen börda. Men den som blir vägledd i ordet skall ha samma del som sin vägledare i allt som är gott. Låt inte bedra er, Gud lurar man inte: vad man sår får man också skörda.

Den som sår i sitt kött skall skörda förgängelse ur köttet, men den som sår i anden skall skörda evigt liv ur anden. Låt oss inte tröttna på att göra det som är rätt. När tiden är inne får vi skörda, bara vi inte ger upp. Så länge det finns tid skall vi därför göra gott mot alla människor, framför allt mot våra trosfränder."

Hanna Ljungberg står för sången och musiken i dagens gudstjänst.

Bengtsfors Missionskyrkas verksamhet finansieras med frivilliga gåvor.

Vill du vara med och bidra?

Producerad i juli 2020 av Bengtsfors Missionskyrka och Bloms Ljudteknik.