Gudstjänst 15 november

2020-11-15

Välkommen till dagens gudstjänst från Bengtsfors Missionskyrka. I dag bjuder vi dig med att sjunga i vår gudstjänst på ett sätt som vi inte har gjort för i våra digitala gudstjänster. Vi ger dig i dag texterna till sångerna på skärmen så du kan sjunga med. Låt det höras att du är med i dagens gudstjänst.

Familjen Hitti leder oss i psalmsången genom gudstjänsten. Pastor Åge Eriksen predikar om att vara uthållig utifrån Hebreerbrevet 12:1-2.

Maning till uthållighet

"När vi nu har en så stor sky av vittnen omkring oss, låt oss då lägga bort allt som tynger och särskilt synden som snärjer oss så hårt, och löpa uthålligt i det lopp vi har framför oss. Och låt oss ha blicken fäst på Jesus, trons upphovsman och fullkomnare. För att nå[a] den glädje som låg framför honom uthärdade han korset, utan att bry sig om skammen, och sitter nu på högra sidan om Guds tron."

Bengtsfors Missionskyrkas verksamhet finansieras med frivilliga gåvor. Vill du vara med och bidra?

Bankgiro: 106-8691

Vipps: 978 16 447 (Norge)

Producerad i november 2020 av Bengtsfors Missionskyrka och Bloms Ljudteknik