Trettondedag jul - ​ Guds härlighet i Kristus​

2021-01-06
Britt-Marie Erlandsson

Vem var de vise männen och varför kom de till Jesus? Och hur visste de att de skulle följa efter stjärnan? Kanske hade de fått ett särskilt budskap direkt från Gud, som ledde dem till Messias.​ Det predikar pastor Åge om i Trettondedagens gudstjänst, utifrån Matt 2:1-12​.

När Jesus var född i Betlehem i Judéen på kung Herodes tid, då kom vise män från Östern till Jerusalem och frågade: "Var är judarnas nyfödde kung? Vi har sett hans stjärna gå upp och har kommit för att tillbe honom."​

Bengtsfors Missionskyrkas verksamhet finansieras med frivilliga gåvor. Vill du vara med och bidra?

Swish: 123 502 12 17

Bankgiro: 106-8691

Vipps: 978 16 447 (Norge)

Producerad i januari 2021 av Bengtsfors Missionskyrka och Bloms Ljudteknik