Ungdomsteam håller möte med efterhäng

2019-02-28
Mikael Blom

Första helgen i mars kommer ett gäng ungdomar från Alingsås till Bengtsfors Missionskyrka och har ungdomsmöte på lördagskvällen. De medverkar dessutom i gudstjänsten på söndag förmiddag.

Ungdomspastor Johnny Brorsson, ledare under helgen tillsammans med Anton Rydsmo, är förväntansfull och ser fram emot besöket i Bengtsfors.

- Vi hoppas på två saker. Det första att det kommer många ungdomar, att de kommer till tro på Jesus och att de också kommer med i er församling. Det vore ju fantastiskt. Det andra är att våra ungdomar ska få en mersmak att berätta om sin tro. Vi har många ungdomar som kommer till våra möten så de är lite bortskämda med det. Det är bra att de får komma ut och se att så är det inte överallt, säger han.

På lördagskvällens ungdomssamling kommer Einar Säker att tala och ett lovsångsteam sjunger och spelar. Ei-nar har tidigare varit tonårsledare men går nu på bibelskola. Efteråt blir det café.

Ungdomsteamet kommer också att medverka under söndagens gudstjänst och då blir det Johnny Brorsson som predikar.