Cyklar för jämställdhet i Bangladesh

2020-05-01

I många år har det varit tradition att ha vårkonsert i Bengtsfors Missionskyrka med Bengtsfors musikkår och vår egen manskör.  Och en av de viktiga inslagen i den här konserten har varit att samla in pengar till Diakonia. De två senaste åren har det varit cykelprojekt i Bangladesh som har varit vårt fokus.

Som vi vet så blir det ingen konsert i dag på grund av rådande omständigheter men vi önskar ändå att göra en insats för att hjälpa utsatta tjejer i Bangladesh att få möjlighet till utbildning, arbete och jämställdhet. Vi talar om förhållanden som är helt ofattbara och omänskliga. Du och jag kan göra en skillnad.

Vi ser att det hjälper. Tjejer i Bangladesh får människovärdet tillbaka. De får nya möjligheter. De får ett nytt liv.

Tillsammans kan vi göra så att flickor får röra sig fritt överallt. I Thakurgaon är cykeln snabbaste vägen till jämställdhet.

Du kan swisha din gåva till 123 502 12 17 eller sätta in pengar på vårt bankgiro 106-8691 Märk gåvan med Cykel som meddelande.

Läs mer på