Sommarkväll med Åge

2020-06-25

Pastor Åge sjunger och spelar sånger från sin gamla repertoar. Sånger som kanske är i färd med att bli glömda men han hoppas att komma ihåg dom i kväll. Välkommen att lyssna ?

Sommargåva

Sommaren är ofta en tid där kyrkan kan bli lite bortglömd vad gäller ekonomi. Vi har kollekt på våra digitala gudstjänster varje vecka och många är jätteduktiga på att vara med att ge till kyrkan genom dessa gudstjänster.

Samtidigt ser vi att kollekterna har gått lite neråt de senaste veckorna och vi var nog kanske lite optimistiska när vi på årsmötet gjorde budget för 2020. Vi ligger därför en god bit efter budgeten vad gäller gåvor så långt i år.

Därför vill vi med detta erbjuda dig till att ge en extra sommargåva till församlingen. Våra utgifter rullar på som vanligt hela året och vi behöver varandra i givandet också.

Vi vill inte att du skall känna någon press på att du måste vara med att ge extra nu, men det här går till dig som har möjlighet att vara med att ge en extra sommargåva till församlingen.

För två år sen hade vi ett löftesoffer där vi fick in mycket pengar till församlingen. Vi hoppas och tror att när vi nu kommer med den här förfrågan om en sommargåva så vill vår församling vara med och hjälpa till. Så att vi också den här sommaren kan komma i kapp med budgeten.

Vi gläder oss över alla möjligheter som öppnar sig för oss också i den här tiden och vi önskar att fortsätta det arbetet som vi gör om än lite annorlunda i dessa tider.

Om du vill läsa mera om givande så hittar du en artikel i senaste Vår Våglängd och på vår hemsida.

Sommargåva till Bengtsfors Missionsförsamling
Märk: ”Sommargåva”