Öppen kyrka

2020-07-10

I hela sommar är du välkommen till Bengtsfors Missionskyrka och öppen kyrka, tisdag, onsdag, fredag och söndag klockan 10-14. Då finns det möjlighet för enskilt andakt i kyrkorummet. Du kan tända ljus i ljusbäraren eller skriva bönelapp i vår bönekruka som står vid ingången till kyrkan.

Vi spelar lite svag musik under tiden men om du är ensam i kyrkan och vill ha det helt tyst är det bara att säga till så pausar vi musiken.

En utav oss som är anställd i församlingen vill alltid vara till stede på kontoret om du behöver någon att prata med. Allt sker då med de avstånd som myndigheterna rekommenderar.

Det är alltid möjlighet att tvätta sina händer och det finns handsprit.

Det är inte många som kommer inom kyrkan i dessa tider så det finns gott utrymme för säker avstånd.

Välkommen till kyrkan ❤️