Tipspromenad på Gammelgården förlängs

2020-07-06

Vår tipspromenad på Gammelgården blir möjligt att gå en vecka till!

Från söndag 28 juni kl 15 till och med måndag 13 juli kl 20 finns det en tipspromenad på Gammelgården, som du är välkommen att gå. Den består av tio kontroller med bibliska frågor, det är tre svårighetsgrader. En enkel, en måttligt och en svår. Alla frågor har 1-X-2 alternativ, så man kan faktisk gissa, och gå hur många gånger som helst.

Tipspromenaden kommer du åt genom att du går in på vår hemsida på din mobil och så väljer du den svårighetsgrad du vill försöka dig på. Du måste registrera dig med namn och mejladress. Detta för att du skall få dina svar till din mejl och att du kan få de rätta svaren med hänvisningar till var i Bibeln det står. Det här är ingen tävling, men en form av vandringsgudstjänst eller ett bibelstudium.

Självklart kan du gå utan att registrera dig på mobilen, då kontaktar du Åge för att få de rätta svaren.

Du börjar vid Halmens hus och följer vägen till Gunnebyns Missionshus. När du har passerat missionshuset går det en liten slinga in i skogen som kommer fram vid scenen. Vid scenen är det många bänkar som är gott ägnade för en coronevänlig kyrkfika. Annars har Halmens hus öppet tisdag till söndag kl 10-17 och varför inte ta en titt inom där och kanske blir det en glass med. Hela promenaden är på 700m.

Välkommen till en trevlig dag på fantastisk fina Gammelgården.

PS! Du som inte bor i Dalsland, och inte har möjlighet att gå tipspromenaden, kontakta oss så skickar vi frågorna till dig så du kan göra den digitalt.

Länken kommer här söndag kl 15.00

Svår: Klicka här