Vandrings-gudstjänst i Elljusspåren

2020-07-17

Från i dag, fredag 17:e till måndag 27:e är det möjligt att gå en vandringsgudstjänst i elljusspåren vid Långevi. Den börjar vid korsningen som man kommer till om man kommer från centrum. Då går man till vänster och vandrar runt tills man är tillbaka. Det är tio kontrollpunkter som guider oss genom en förhoppningsvis fin och välsignad gudstjänst.

För dig som inte har varit i elljusspåren så är det asfalterat väg att gå på runt hela vägen. Så det är lätt tillgängligt och goda möjligheter för många att delta i den här gudstjänsten. Vi hoppas att den får stå kvar i ungefär en vecka, till måndag 10 augusti.

Vi hoppas och ber om att de här kan vara en gudstjänst som fyller dig med tröst och hopp. Hopp om att Gud alltid går med oss fast vi inte alltid ser det lika klart och tydligt.

Rubriken för den här vandringsgudstjänsten är "Var inte rädd jag är med dig". Välkommen till en vandring i Guds närhet.

Goda vägar att gå på för alla som vill.

Ta med fikakorg och gör det till en gudstjänst med kyrkfika. Runden är ungefär 1 km på asfalterad fin väg.