Team från Donsö till Bengtsfors

2019-10-25

Ett ungdomsteam från missionskyrkan på Donsö, Göteborg, rustar nu för att besöka Bengtsfors helgen 16-17 november. Det är ett gäng på 15-20 ungdomar som kommer att ha en kvällssamling med sång och vittnesbörd i missionskyrkan på lördag kl 19 och en gudstjänst på söndag förmiddag. Dessutom vill de ut och möta ungdomar ”på stan” under lördagen och bjuda in till kvällsmötet, berättar Lisa Kristensson som är ungdomspastor.

Donsö Missionskyrka har ett stort ungdomsarbete med en rad olika samlingar under veckan. Varje söndagskväll ordnar en ungdomsgrupp gudstjänst för ungdomar.

- Det brukar komma ett 60-tal. Totalt är det 90 ungdomar som deltar men alla kommer ju inte varje gång, säger Lisa.

Under veckan träffas också flera bönegrupper, lördagskvällar är det ungdomsgård för tonåringar och varannan fredag ungdomsgård för de lite yngre. Det finns scoutgrupp, en tonårskör för tjejer och flera olika bandkonstellationer. Det anordnas sommarläger och på vintern skidläger.

Ungdomarna som ska resa till Bengtsfors är mycket förväntansfulla och har börjat förbereda sig. De har satt ”Ett nytt hjärta” som tema på helgen, berättar Lisa Kristensson.