Gudstjänst men ingen servering

2020-03-13

Det kommer att bli gudstjänst med årsmöte i Bengtsfors Missionskyrka på söndag 15 mars men däremot ingen servering efteråt på grund av Coronaviruset. Det utlysta årsmötet genomförs direkt efter gudstjänsten.

För att inte riskera smittspridning uppmanar vi alla besökare att inte hälsa i hand och att hålla avstånd i kyrkbänkarna. Tänk på handhygienen. Vad gäller påföljande gudstjänster tas beslut vecka efter vecka utifrån hur Coronapandemin utvecklar sig.

Vad kan jag göra för att undvika smitta?

• En allmänt förebyggande åtgärd mot luftvägsinfektioner är att undvika att röra vid ansiktet eller ögon samt att undvika nära kontakt med sjuka människor.
  • Tvätta händerna ofta med tvål och varmt vatten, före måltid, mathantering och efter ett toalettbesök. Handsprit kan vara ett alternativ när du inte har möjlighet till handtvätt.
  • Genom att hosta och nysa i armvecket eller i en pappersnäsduk hindrar du smitta från att spridas i din omgivning eller från att förorena dina händer.
  • Stanna hemma när du är sjuk för att undvika att smitta människor på bussen, ditt arbete eller där du är nära andra.