Hoppet sviker oss inte!

2020-03-26

I går var jag med på ett möte via datorn. Vi var nio pastorer och ledare i regionen som fick tala om hur läget är i våra församlingar i dessa tider. Ett nyttigt möte med flera goda tips. Vår regionala kyrkoledare Elin Alm började mötet med en hälsning från Bibeln och jag vill dela den här med dig.

”Och hoppet sviker oss inte, ty Guds kärlek har ingjutits i våra hjärtan genom att han har gett oss Den Helige Ande.”

Romarbrevet 5:5

O vad jag älskar den här versen! ? Jag känner att jag fylls av en så oändligt stor Gudskärlek och frid. Inte på grund av alla yttra omständigheter utan på grund av Guds godhet emot mig och oss. Det är så att jag helst av allt bara vill hoppa ur kontorsstolen och dansa och jubla.

Guds kärlek är ingjuten i mitt hjärta, inte på grund av mig utan på grund av Den Helige Ande som bor i mitt hjärta och i varje hjärta hos de som tror och tar emot Jesus Kristus som sin frälsare och Herre. Är det inte fantastisk?...

Mitt i all oro för framtiden och vad den har att bringa får vi sätta vår tillit till honom som är värd att lita på och som aldrig överger oss. Han vill läka din själ och fylla ditt sinne med hopp och tröst. I dag är Jesus vid din sida och frågar om du vill låta honom få fast bostadsadress i ditt liv.

Gud välsigne dig och ditt val!

Pasto Åge