Var inte rädd

2020-03-18

På grund av rådande omständigheter och i förebyggande syfte har vi i Bengtsfors Missionskyrka gjort några försiktighetsåtgärder i linje med folkhälsomyndigheternas råd.

• Alla våra vanliga aktiviteter är inställda.
  • Vi kommer att ha öppen kyrka där man kan tända ljus, be och ha enskild andakt. Det är gott i dessa tider att komma till kyrkan och bara vara i stillhet. Pastor Åge är tillgänglig i kyrkan under de här tiderna.

Tisdag, onsdag, fredag och söndag kl 10-14.

Det är en speciell tid för oss som nation och värld och det är viktigare än någon gång att vi bryr oss om varandra och hjälper varandra så långt vi kan. Fast vi inte möts i kyrkan, som vi brukar, slutar vi inte att vara kyrka.

Vi vill också påminna om att det är viktigt att du är med och ger till kyrkans arbete. Fast vi har en annan typ av verksamhet den här tiden skall räkningar betalas. Vårt givande är en del av vår gudstjänst och det att vara kyrka. Du kan använda banköverföring eller du kan swisha 123 502 12 17

Varje söndag kommer vi att lägga ut en digital gudstjänst här på vår hemsida med en länk till youtube där du kan se och lyssna till gudstjänsten som görs utan besökande.

Allt det här och saker som kommer upp vill vi dela med er på den här sidan. Ta hand om er och tänk på att i den här tiden då vi inte skall ha så mycket social aktivitet, går det att ladda telefonen och ringa till varandra.

Gud välsigna er!

Med varma hälsningar och digitala kramar

Pastor Åge