Ny intressant bok

2020-07-21

"När larmet tystnar hörs tonen" är titeln på en ny bok som nu finns i kort- och bokshopen i kyrkans entré. Författaren Sofia Camnerin skriver om att det föds en kraft när vi släpper taget och inte orkar mer. Hon berättar om sina egna upplevelser som förälder till ett barn med dubbla neuropsykiatriska diagnoser. Efter att ha kämpat för honom under flera år tar orken slut och hon blir sjukskriven. Men samtidigt föds något nytt.

"När larmet tystnar hörs tonen" är en fristående fortsättning på "När livet stramas åt skärps blicken".

Sofia Camnerin är teologie doktor, pastor och biträdande rektor på Enskilda högskolan Stockholm. 2012-2020 var hon biträdande kyrkoledare för Equmeniakyrkan.