Ekumenisk gudstjänst med Owe Lindeskär 31 januari

2021-01-31

Lördag och söndag blir det ekumenisk gudstjänst med Owe Lindeskär som talar, Åge Eriksen står för sången och musiken och Johnny Alfredsson leder det hela.

Owe Lindeskär är en känd förkunnare som började predika redan som 16-åring. Han har verkat i många församlingar, talat på konferenser och bibelskolor. Sedan slutet av 1990-talet reser han runt på olika platser och förkunnar, allt oftare i ekumeniska sammanhang. Owe Lindeskär har också skrivit en rad böcker, den senaste kom ut för nästan exakt ett år sedan och har titeln Bön som når till Faderns hjärta.

Ekumeniska rådets verksamhet finansieras med frivilliga gåvor. Vill du vara med och bidra?

Producerad i januari 2021 av Ekumeniska rådet och Bloms Ljudteknik